بهترین راه تقلب در الگوریتم گوگل

يکشنبه 6 اسفند 1396
0:42
علی صادقی

تا به حال به این فکر کرده اید که چرا گوگل الگوریتم های خودش را روز به روز تغییر می دهد.

هیچ سئو کاری نمی داند که این الگوریتم ها چگونه کار می کنند. و یا بروز رسانی این الگوریتم ها در آینده به چه صورت است. حتی بسیاری از کارمندان گوگل نیز نمی دانند این الگوریتم ها به چه صورت روی دامنه های مختلف کار می کنند.

این تغییرات برای صاحبات سایت ها بسیار گیج کننده است منتها 200 الگوریتم از گوگل هستند که شما می توانید روی آن ها تمرکز کنید.

گوگل 4 تغییر بزرگ در الگوریتم های خودش داشت. پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار و کبوتر. بین این تغییرات الگوریتمی ، الگوریتم هایی بودند که گوگل زیاد آن ها را عمومی نکرد. ولی هنوز تاثیرات زیادی را روی نتایج جستجو می گذارند.

آشنایی با تغییرات الگوریتم های گوگل

قبل از اینکه با تغییرات الگوریتم های گوگل آشنا شوید باید بدانید این ها اصلا چه چیزی هستند.

کلمه "الگوریتم" به معنی رویه قدم به قدم برای حل یک مشکل است. حال در بحث موتورهای جستجو این مشکل به معنی است که : "چگونه می توانیم بهترین ساخت سایت را نسبت به کلمه کلیدی خاص به کاربران نمایش دهیم". الگوریتم به این معنی است که چگونه گوگل می تواند پیدا کند، رتبه بندی کند، و نتایج مرتبط را بازگرداند.

گوگل نفر اول در بین موتور جستجوهای جهان است، و این به این دلیل است که به دنبال یافتن بهترین نتایج بوده است. به گفته یکی از مهندسان گوگل. بن : "هدف ما یافتن دقیقا همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید".

از ابتدا ، برای اینکه گوگل بتواند به نتایج بهتری برسد مدام در حال به روزرسانی الگوریتم های خودش است.

در این بروزرسانی ها بسیاری از وب سایت ها پنالتی شدند و سایر آن ها به رتبه های پایین تری رفتند.

یک تاریخچه مختصر: در سال 2015 گوگل تقریبا 500 الگوریتم خودش را بروز رسانی کرد. و بعد از آن بسیاری از طراحی وب سایت ها به درجات پایین تری رفتند.



12 سال پیش، در فوریه سال 2004، یک تغییر بسیار بزرگی در الگوریتم های گوگل رخ داد، این تغییر باعث شد ارزش متونی که لینک می شوند نزول پیدا کند.

سر انجام گوگل به جای آن ها تمرکز خودش را بر روی آنالیز کلمات کلیدی گذاشت. به جای اینکه منحصرا به خود کلمه کلیدی نگاه کند.

قبل تر از آن گوگل در تغییری در سال 2000 انجام داد، که شامل گوگل تولبار بود که به آن گوگل دنس گفته می شد.

به هر حال، آن تغییر در رتبه های وب سایت های تغییر زیادی را به دنبال نداشت.

اگر می خواهید با این الگوریتم ها بروز باشید. می توانید تاریخچه تغییرات الگوریتم های گوگل را از این سایت ببینید.

گوگل به اطلاعات بسیار زیادی برای تغییرات الگوریتم های خودش نیاز دارد. تا بتواند تصمیم های بهتری را بگیرد. هر چه نتایج جستجوی گوگل به آنچه که افراد در آن ها جستجو می کنند نزدیکتر باشد. گوگل به تحلیل اطلاعات بیشتری نیاز دارد. تا بتواند نیاز های کاربران را از طریق آن ها استخراج نماید.

می توانید تغییرات اخیر که باعث افزایش بیشتر استفاده از دستگاه موبایل شده را ببینید.



در این مقاله، به 4 تغییر اساسی در ساختار الگوریتم ها می پردازیم، هر کدام از این تغییرات باعث تغییر استراتژی سئو در سایت ها شده ، ما به این موارد خواهیم پرداخت :

  • بروزرسانی پاندا
  • بروزرسانی پنگوئن
  • بروزرسانی مرغ مرغ مگس خوار
  • و بیشترین تغییر، کبوتر گوگل

هسته سئو الگوریتم گوگل تغییر پیدا کرد.

در چند سال گذشته، ما تغییرات مثبتی در پاندا ، پنگوئن، مرغ مگس خوار و کبوتر د زمینه سئو مشاهده کردیم. بعضی از این مزایا:

تعهد در کاربران گوگل هدف گوگل را به یاد بیاورید: پیدا کردن اطلاعات مفید توسط کاربران سایت ها در سریعترین حالت ممکن. این بروزرسانی ها به خصوص پاندا، باعث تعهد کاربران سایت شد.

اگرچه کارهای بسیار زیادی وجود دارد که گوگل آن ها را انجام بدهد. تا بتواند به نتایج رضایت بخش بیشتری دست پیدا کند. در اینصورت شانس بیشتری برای قرار گیری در صفحه اول گوگل وجود دارد.

برای مثال، فرض کنیم شما برای بهترین برند دوربین جستجو می کنید. بهترین نتایج با توجه به مربوط بودن به کلمه کلیدی شما به شما نمایش داده می شود.




بهینه کردن رنک درعمق بیشتر محتوا serpIQ بر این باور است که در سیستم سئو مدرن. "طول دارای اهمیت است" . محتوای بیشتر باعث می شود که شما بیشتر در موتورهای جستجو به نمایش در بیایید.

قبل تر در الگوریتم پاندای گوگل، محتوای کم تر این بهتر بود و رتبه بالاتری را می گرفت. نویسندگان حدود 300 کلمه برای محتوای خود و یا مقاله خود می نوشتند .و هرچه لینک بیشتری داشتند در رتبه بالاتر گوگل قرار می گرفتند. و برای ماه ها در صفحه اول قرار می گرفتند. اون روزها به اتمام رسیده امروزه هرچه محتوای شما بیشتر باشد به رتبه بهتری در موتور جستجوی گوگل دست پیدا خواهید کرد. پس به دنبال متون بیشتر برای رنک گیری در صفحات اول گوگل باشید.





سایتهایی که محتوای کم داشته باشند و از مقالات ضعیف استفاده نمایند به رتبه های پایین نزول پیدا خواهند کرد. سایت هایی نظیر EzineArticles رنک خودشان را به دلیل محتوای کم از دست دادند.

این روزها، گوگل به محتواهایی که عمق بیشتری دارند اهمیت بیشتری می دهد. برای مثال، در زیر یکی از مقالات در رتبه 4 گوگل قرار دارد و آن هم به دلیل اهیمت عمق محتوایی است که رعایت کرده.





محتوای تازه وقتی شما یک محتوای تازه را درون سایتتان قرار می دهید، گوگل به سایت شما یک امتیاز می دهد. در طول زمان – اثر این محتوای تازه از بین می رود و به همین جهت شما باید مدام یک محتوای تازه را بر روی سایت خودتان قرار بدهید.

سایروس نوشته "یک رتبه خوب به یک محتوای تازه در رابطه با کلمه کلیدی تعلق دارد".





به غیر از این، اگر شما یک محتوای تازه با کلمات کلیدی زیاد داشته باشید می توانید انتظار داشته باشید از سمت گوگل بازدید بیشتری به سمت سایت شما روانه شود.

گفته می شود حداقل باید یک مقاله در هفته بر روی سایت شما قرار بگیرد در تصویر زیر مشاهده می کنید که در سایت مشهور moz هر روز یک مقاله بر روی سایت قرار می گیرد.






به همین جهت سایت های معروف دیگری مانند Mashable روزانه چندین مقاله را در سایت خودشان قرار می دهند.





گول پاندا

حتما درباره الگوریتم پاندا شنیده اید، برزورسانی الگوریتم پاندا انقلابی را در زمینه سئو به وجود آورد. یکی از بهترین درس هایی که می توان از سئو گرفتن این است که سئو هیچ وقت ثابت نیست. به غیر از این چه کسی فکر می کرد که دامنه ای که دقیقا هم نام با کلمه جستجو است پنالتی شود؟

بروزرسانی پاندا چیست؟

در فوریه سال 2011، اولین فیلتر مربوط به بروز رسانی الگوریتم پاندا راه اندازی شد. این فیلتر بررسی کننده محتوای با ارزش بود. که به این صورت وب سایت هایی که با استفاده از متن های نامناسب بالا آمده بودند رتبه آن ها نزول پیدا کرد.




هر زمان که یک بروزرسانی پاندا صورت می گیرد. صاحبان سایت ها یک ترقی و یا تنزیل در نمودار خود را مشاهده می کنند.



الگوریتم پاندا دنیای سئو را تغییر داد. آن استراتژی محتوایی را تغییر داد. تحقیقات در زمینه کلمات کلیدی را تغییر داد. هدف گذاری را تغییر داد. حتی اینکه چه مدل باید لینک ها ساخته شوند را نیز تغییر داده است.

گوگل دقیقا می تواند تشخیص بدهد که چه سایتی به صورت اسپم فعالیت دارد و کدام سایت در حال تولید محتوای با ارزش است.





نکته: پاندا یک بروزرسانی خوانده می شود زیرا فیلترهای آن به صورت دوره ای کار می کنند. و، هر زمان که راه می افتد، الگوریتم یک شکل جدیدی به خود می گیرد.

از سال 2011 هر 1-2 ماه یک بروزرسانی پاندا انجام می گیرد. که در مجموع حدود 26 بروزرسانی از 14 فوریه سال 2011 صورت گرفته است. این بروزرسانی ها حتما به صورت یک دوره منظم نمی باشد.

1)بروزرسانی پاندا 1.0 : در این بروزرسانی سایت هایی که نویسندگانی استخدام می کردند تا برای آن ها مطالب با محتوای کم و با توجه به کلمات کلیدی تولید کنند را مورد بررسی قرار می داد و روی زبان انگلیسی پیاده سازی شده بود، در نتیجه نتایج جستجو تا 12% تغییر پیدا کرد.

2)بروزرسانی پاندا 2: این بروزرسانی، در اوریل سال 2011 اتفاق افتاد، این بروزرسانی بر روی تمام زبان ها اتفاق افتاد و حدود 2% نتایج جستجو را تغییر داد.

و...

امروزه اگر بخواهید وب سایت آماده کنید باید محتوای عمیق بنویسید و تولید کنید. تا با اینکار نظر خوانندگان را جلب کنید. باید بتوانید مشکل خوانندگان را حل کنید. تا رتبه خوبی بدست آورید در غیر اینصورت به رنک بسیار پایین دست پیدا خواهید کرد. بعد از پاندای 4.0 این انتفاقات زیر رخ داد:

مواردی که باعث پنالتی در گوگل پاندا می شود: در اینجا به موردی اشاره می کنم که باعث می شود سایت شما پنالتی شود.

تکرا محتوا: آیا شما بلاک محتوایی دارید که در سایت شما چندبار تکرا شده باشد؟ این می تواند برای شما مشکل ساز باشد، مخصوصا اگر نگران سئوی و بازدید کنندگان سایت خودتان هستید.

در این ویدئو مت کات توضیح می دهد که ممکن است محتوای چند تایی روی سایت شما تاثیر بدی نداشته باشد مگر اینکه حالت اسپم وار داشته باشند.

منبع : شرکت باغ تالار پارسایا

پارسایا


[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

آیا می توانید بدون لینک در گوگل رتبه بگیرید

چهارشنبه 2 اسفند 1396
20:55
علی صادقی

برای مدت های زیاد ما از گوگل شنیدیم که برای رتبه گیری نباید به سراغ ساخت لینک ها (مثل لینک باغ عروسی) رفت. از نظر عقلانی هم بسیار معقول است که نباید برای رتبه گیری یک حجم زیادی از لینک ها را برای طراحی وب سایت ساخت، ما باید اینرا بدانیم که گوگل برای بسیاری از لینک ها ارزش قائل نیست و آن ها را از بین می برد.

آیا می توان به این مسئله اعتماد کرد؟

1. برای این که این مطلب را بیشتر درک کنیم به یک مقاله از آقای دکتر متیو پیتر اشاره خواهیم کرد.

سایت موز بر روی 50 نتیجه گوگل که حدود 15000 کلمه کلیدی را شامل می شود تحقیق کرد.



ارتباط بین لینک های خارجی و رتبه بندی

ارتباط بین رتبه بندی سایت و تعداد لینک های ساخت سایت (روت دامین) 3/0 است. این عدد کوچک به نظر می رسد. منتها این ارتباط بین لینک ها در مطالعات انجام شده واقعیت دارد. (این ارتباط باعث تعجب نیست- با چیزی حدود 200 سیگنال ارتباطی که وجود دارد). یک الگوریتم گوگل روی دیگری تسلط ندارد.

حتی 99.2% از وب سایت های قرار گرفته در بالای نتایج گوگل دارای یک لینک خارجی بیشتر نیستند.

به عبارت دیگر، اگر صفحه یا طراحی وب سایت ای را مشاهده کردید که بدون بک لینک دارای رتبه بالایی هست از طولانی مدت آماده اینکار شده است.

این بدین معنی است که بسیاری از وب سایت ها و صفحات آن ها بدون داشتن بک لینک در صفحه اول گوگل قرار می گیرند. مانند نیویورک تایمز که در این سایت وقتی یک صفحه منتشر می شود در اولین رتبه قرار می گیرد که ولی در آن لحظه هیچ بک لینکی ندارد این یعنی اعتبار کل یک وب سایت زیاد است.

اطلاعات چه چیزهایی را در رابطه با این رتبه بندی گوگل می دهند.

در اینجا تعدادی از مواردی را که در این رتبه بندی تاثیر دارد نام خواهیم برد:

1.لینک های خارجی بیشتر مواقع برای جستجوهای رقابتی هستند

به ندرت یک وب سایت پیدا می شود که رتبه خوبی داشته باشد در عین حال دارای کلمات کلید با رقابت بالایی باشد و بک لینک نداشته باشد.

2.این امکان دارد که یک صفحه بدون بک لینک به رتبه بالایی برسد.

وقتی شما بک لینک به صفحات اول وب سایت خودتان می دهید باعث می شود که اعتبار کلی طراحی وب سایت شما بالا برود در نتیجه این باعث می شود که وقتی صفحات داخلی را به وجود می آورید آن ها نیز در رتبه یک گوگل قرار بگیرند.

3.لینک های بیشتر با رتبه سایت شما ارتباط دارد.

این قضیه بدیهی است، ما به این نتیجه رسیده ایم که لینک های ورودی به وب سایت شما از طریق وب سایت های یکتا با رتبه سایت شما ارتباط مستقیم دارد.

4.چه زمانی می توانید بدون دریافت لینک رتبه مناسب بگیرید؟

با وجود اینکه ما می دانیم یک وب سایت بدون دریافت لینک های خروجی به رتبه مناسب نمی رسد باز هم این امکان پذیر است.

بله قطعا این امکان پذیر است.

15000 کلمه کلیدی که مورد استفاده قرار گرفته اند. به این نتیجه رسیده ایم که اگر می خواهید برای یک کلمه کلیدی رتبه بگیرید باید از جملات طولانی و بدون رقابت استفاده کنید باید کلمات کلیدی خودتان را طولانی تر بنویسید.

در نهایت این را بدانید که بسیاری از افراد با ساخت لینک های بیش از حد منجر به بلاک شدن وب سایت خودشان شدند. و در نتیجه این باعث شد که به دنبال خروج از پنالتی گوگل باشند با حذف لینک هایی بسیار زیادی که ساختند تازه اگر بتوانند این لینک ها را حذف نمایند.




[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

ترفندهای سئو برای بهبود ساختار URL

شنبه 28 بهمن 1396
23:21
علی صادقی

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را پیرامون بهبود نام دامنه و URL­­ها به شما ارائه کنیم، تالار پذیرایی اما قبل از هر چیز توجه به این نکته بسیار مهم است که استفاده از ساختارها و ترفندهایی که در این مقاله به شما ارائه شده، برای تمامی صفحاتی که در طراحی وب سایت تولید می­کنید لازم و ضروری نیست. اگر بتوانید از این ترفندها در صفحات خود بهره بگیرید، ممکن است صفحات شما بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار گیرند اما عدم استفاده از آنها به معنی نادیده گرفتن این صفحات توسط موتورهای جستجو نخواهد بود. گوگل و بینگ پیوسته الگوریتم­های خود را برای برطرف کردن چالش­های فنی جستجو بهبود می­دهند، اما اگر بتوانید با استفاده از تکنیک­های سئو روند ارائه ­ی نتایج به مخاطب را برای موتورهای جستجو آسانتر کنید، بیشتر مورد توجه این موتورها قرار خواهید گرفت.


  1. تا حد امکان از یک دامنه­ و زیردامنه استفاده نمایید

شواهد بسیاری این فرضیه را اثبات می­کند که ممکن است با انتقال یک محتوا از دامنه ­ی اصلی به یک زیر دامنه­ ی ثانویه، ترافیک آن صفحه تا حد زیادی از دست برود. استفاده از هر روشی که روند امتیازدهی موتورهای جستجو به یک دامنه را پیچیده­ تر کند ممکن است روند انتقال اندیس ­های کسب شده به دامنه را با مشکل روبرو نماید و رتبه ­ی آن دامنه را کاهش دهد.

البته نمی­توان گفت که استفاده از چند دامنه ­ی ناهمنام همواره به ضرر سایت خواهد بود و استفاده از یک دامنه ­ی خاص تنها راه ممکن برای تولید محتوا و راه اندازی وبلاگ است. در صورتی که امکان استفاده از یک دامنه وجود نداشته باشد، استفاده از چند دامنه برای انتشار محتوا بهتر از عدم انتشار آنها است، اما اگر وبلاگ و محتوای شما با دامنه­ ی اصلی تولید شوند، عملکرد بسیار بهتری در رتبه­ بندی­ها خواهند داشت.

  1. هر چه URL شما برای کاربران خواناتر باشد، بهتر است

از آنجا که موتورهای جستجو نحوه­ ی ارتباط مخاطب با ساخت سایت را رصد می­نماید، هرچه ارتباط شما با مخاطب مطلوب­تر باشد، ارتباط موتورهای جستجو نیز با شما مطلوب­تر خواهد بود. خوانا بودن یک مقوله ­ی ذهنی است اما هر چه ارتباط یک URL با محتوای درون صفحه­ ی آن بیشتر باشد، مخاطب با دید بازتری روی آن کلیک می­نماید و این موضوع می­تواند نرخ بازگشت مخاطب از سایت شما را نیز کاهش دهد. کاهش این نرخ از دید موتورهای جستجو دور نمی­ماند و این فاکتور مثبت در ارتباط با مخاطب، باعث خواهد شد تا موتورهای جستجو لینک شما را لینکی محبوب از دیدگاه مخاطب قلمداد کرده و رتبه­ ی آن را در نتایج جستجوها بهبود دهد.

  1. استفاده از کلیدواژه­ها در URL­­­­­ ایده­ی خوبی به نظر می­رسد

استفاده از کلیدواژه­ های هدف در URL به چند دلیل می­تواند مفید باشد:

اول اینکه کلیدواژه ­ی موجود در URL به کسانی که آدرس شما را در ایمیل­ ها، شبکه های اجتماعی و لینک­ها مشاهده می­کنند کمک می­کند تا دریابند در صفحات موجود در سایت شما با چه محتواهایی موتجه خواهند شد.

ثانیا بسیار اتفاق می­افتد که URL از جایی کپی شده و در جای دیگر paste شود. در صورتی که در یک لینک از انکر تکست (anchor text) استفاده نشده باشد، URL نقش انکر تکست را ایفا می­نماید (انکر تکست همچنان یکی از ورودی­های قدرتمند در الگوریتم­های رتبه ­بندی به شمار می­آید).

از سوی دیگر کلیدواژه­ هایی که در نتایج جستجو در URL ظاهر می­شوند، یکی از مهمترین پارامترهای مورد نظر جستجوکنندگان برای انتخاب لینک مورد نظرشان به حساب می­آیند.

  1. اگر برای یک محتوا از چند URL استفاده می­کنید، از تگ کانونیکال استفاده نمایید

استفاده از محتواهای مشابه، با توجه به الگوریتم­های کنونی، مجاز است و هیچ جریمه ه­ایی برای آن در نظر گرفته نمی­شود اما این کار باعث می­شود تا امتیازهای رتبه­ بندی کسب شده توسط این محتواها، بین همه ­ی آنها تقسیم شود و هیچ کدام از انها رتبه­ ی خوبی نداشته باشند.

اگر در سایتتان محتواهای مشابه با URL­های متفاوت وجود دارد و در صورتی که نیازی به نمایش همه­ ی آنها ندارید، یک محتوا را به عنوان محتوای اصلی انتخاب کنید و بقیه­ی محتوا­ها را با استفاده از ریدایرکت 301 به محتوای اصلی ارجاع دهید. اما در صورتی که به هر دلیلی می­خواهید تمامی محتواهای مشابه برای بازدیدکنندگان سایت در دسترس باشد، بهتر است از تگ کانونیکال استفاده کنید.

  1. از پارامترهای دینامیک درURL استفاده نکنید

در صورتی که بیش از دو پارامتر در URL شما بصورت ناخوانا ظاهر می­شود، بهتر است URL را بازنویسی نمایید و متنی خوانا و استاتیک تولید کنید. اکثر پلت­فرم­های مدیریت محتوا (CMS) بطور هوشمند از پارامترهایی شبیه به"%" و "&" و ... استفاده نمی­کنند و در صورتی که از این ابزارها در مدیریت سایت استفاده می­کنید، کمتر با مشکل پارامترهای مزاحم مواجه می­شوید.

  1. استفاده از URLهای کوتاه بهتر است

URLهای در حدود 50 تا 60 کاراکتر، مناسب هستند اما اصلاح URL­های بالای 100 کاراکتر می­تواند تعداد بازدیدهای صفحه را افزایش دهد. URLهای طولانی هیچ مشکلی برای موتورهای جستجو ایجاد نمی­کنند، اما کاربران هنگام مواجه شدن با آنها نمی­توانند سریعا محتوای درون آن را حدس بزنند. از طرف دیگر URLهای بلند به طور کامل در نتایج جستجو به نمایش درنمی­آیند و کپی کردن آنها نیز مشکل ساز است. هرچه URL کوتاه تر باشد راحتتر می­توان آن را در متن جاسازی نمود و در شبکه ­های اجتماعی، ایمیل­ها و توییت­ها از آن استفاده کرد.

  1. URL را به شکلی بنویسید که با عنوان محتوای صفحه همخوانی داشته باشد

در صورتی که عنوان محتوای صفحه یک عنوان بسیار بلند است، توصیه نمی­شود تمامی آن را در URL بگنجانید. در عوض می­توانید بخش­هایی از عنوان که نشان دهنده ­ی مفهوم آن است را در URL قرار دهید. برای مثال اگر عنوان صفحه "کلیه­ ی نکاتی که باید برای بازاریابی محتوا در وب­سایت، وبلاگ و شبکه­ های اجتماعی رعایت کنید" باشد، می­توانید آن را بصورت "نکاتی-در-مورد-بازاریابی- محتواwww.example.com/" در URL خود قرار دهید.

  1. استفاده از کلمات رابط در URL ضروری نیست

اگر عنوان شما شامل کلمات رابط (مانند و، یا، اما، از و ...) است، در صورتی که احساس می­کنید استفاده از آنها در URL می­تواند URL را بسیار طولانی کند، می­توانید آنها را از URL حذف کنید. قضاوت در مورد اینکه استفاده از کلمات ربط تا چه حد به خوانا بودن URL کمک می­کند و در عوض تا چه حد URLرا طولانی می­کند، کاملا به شما بستگی دارد، اما در صورتی که حذف این کلمات به مفهوم منتقل شده از طریق URL لطمه وارد می­کند، بهتر است آنها را از URL حذف نکنید.



[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت چیست

سه شنبه 24 بهمن 1396
15:19
علی صادقی

در طراحی سایت شرکتی باغ تالار و طراحی وب سایت شامل تعدادی از صفحات با فرمت های .html و یا .php و... است که مانند کامپیوتر در تعدادی از پوشه ها مرتب شده اند. اصلی ترین صفحه سایت که شروع کار از آن شکل می گیرد صفحه index.html است. در طراحی وب سایت و یا ب وقتی به دنبال آدرس مورد نظر خودتان هستید و آنرا وارد می کنید مرورگر شما اطلاعات را سرور دریافت می کند و سپس آنرا به شما نمایش می دهد. (مانند https://www.parsaya.com)

فایل index.html شامل تعدادی از متون کدها و تصاویر است که یک طراح وب سایت چگونگی چیدمان آنرا برای نمایش به کاربر مشخص می کند. در صفحات وب ممکن است تعدادی از صفحات به صفحات دیگر لینک داده شده باشند. که به طور کلی به این مجموعه از لینک ها ، تصاویر ، متون و... ساخت سایت گفته می شود. در ادامه به توضیح کامل طراحی سایت و طراحی پرتال خواهیم پرداخت:


1.شروع طراحی سایت به نحو زیر است:

-انتخاب نام دامنه (همان اسم سایت را دامنه می گویند)

-ثبت این نام دامنه ای که انتخاب کردید

-خرید هاست و یا جایی که فایل های سایت شما برروی آن قرار می گیرد. مهم ترین فاکتور انتخاب هاست

-طراحی قالب و گرافیک سایت


2.اپلیکیشن های مورد استفاده در طراحی سایت و طراحی پرتال:

اساس کار ساخت سایت بر اساس زبان های برنامه نویسی مانند php,python,asp و... است که در دنیای امروزی محبوب ترین زبان برنامه نویسی زبان phpاست . استفاده از فناوری های php و python قابلیت انعطاف پذیری سایت را بالا می برد و همچنین امکان استفاده از پنل مدیریتی بسیار ساده و کارآمدی را به کاربران می دهد. همچنین این دو زبان قابلیت ایجاد شی گرایی و توسعه سایت را افزایش خواهند داد. در این نوع زبان ها از بانک اطلاعاتی mysql استفاده می شود سایت هایی نظیر گوگل از این نوع بانک های اطلاعاتی استفاده می نمایند.


3.چرا امنیت سایت دارای اهمیت است ؟

برای جلوگیری از سو استفاده های احتمالی کاربران هنگام ورود به سایت شما اعتبار سنجی می شوند و همچنین چهارچوب هایی که شرکت پارسایا بر اساس آن ها کار می کند همراه هر کاربر یک کد امنیتی را قرار می دهد تا از دسترسی های غیر مجار پرهیز شود. و از بانک های اطلاعاتی سایت ها یک نسخه بک آپ گرفته می شود تا در صورت از بین رفتن آن ها مجددا بتوان اطلاعات سایت ها را بازگردانی نمود.


انواع طراحی وب سایت و طراحی فروشگاه پرتال و وب سایت:

سایت ها با توجه به قابلیت استفاده و نوع برنامه نویسی آن ها به چندین دسته تقسیم بندی می شوند:

سایت های ایستا و یا استاتیک (static) :

در این نوع طراحی سایت ، سایت ها فقط یکبار طراحی شده و و اطلاعات مورد نیاز در آن ها فقط در هنگام طراحی روی آن ها قرار می گیرند. اینگونه سایت ها امکان ایجاد پنل مدیریت برای کاربران را ندارند و برای صاحبان سایت هایی مناسب است که قصد دارند سایت خودشان را فقط چند با در سال بروز رسانی نمایند. هزینه طراحی ساییت شرکتی اینگونه سایت ها بسیار پایین است و گوگل به راحتی می تواند آن ها را فهرست بندی نماید. و بیشتر با html و css هستند.

سرعت بارگذاری سایت های استاتیک به دلیل حجم کدهای کم بسیار بالا است و همچنین این گونه سایت ها معمولا دارای ظاهر بسیار بهتر و زیباتری نسبت به سایر سایت ها هستند زیرا بدلیل نبود امکان داینامیکی آن ها می توان هر مقدار تغییری را در آن ها به وجود آورد.


سایت های دینامیک و یا پویا (dynamic):

در اینگونه ساخت سایت ها و یا طراحی پرتال ها افراد می توانند به پنل مدیریت دسترسی داشته باشند و سایت خود (محتوا و یا قالب) آنرا ویرایش نمایند. در اینگونه سایت ها از زبان ها برنامه نویسی php و یا python برای دینامیکی کردن آن ها استفاده می شود.

در اینگونه طراحی سایت ها به دلیل اینکه محتوای سایت باید تغییر کند نمی تواند ظاهری زیبا و یا حداقل به اندازه سایت های ایستا داشته باشد.

در سایت های دینامیکی محدودیتی بابت ایجاد محتوای سایت شما وجود ندارد فقط بستگی به حجم هاست خریداری شده توسط مشتریان دارد.

استفاده از حجم کدهای زیاد در اینگونه از سایت ها باعث می شود سرعت بارگذاری سایت بسیار کند تر از طراحی سایت های ایستا شود. و اینگونه سایت ها برای سازمان هایی مناسب است که تمایل دارند سایت آن ها در سال چندین مرتبه تغییر کند.


پرتال‌ها (portal):

در اینگونه طراحی سایت ها و طراحی پرتال ها، سایت ها بسیار بزرگتر هستند و برای استفاده داخل سازمان ها طراحی شده اند. مانند پرتال دانشگاه آزاد اسلامی و یا پرتال های خبری.


سایت‌های استاتیک و فلش‌ها (flash & dynamic flash web page) :

در اینگونه طراحی وب سایت ها و طراحی پرتال ها سایت های فلش در 2 مدل سایت های ایستا و سایت های نیمه پویا هستند. که از تکنولوژی های xmlبرای انتقال داده‌ها و action script برای دینامیک کردن فلش در اینگونه سایت ها استفاده می شود.

اینگونه سایت ها معمولا غیر قابل تغییر هستند و باید توسط افرادی که به فلش مهارت دارند دستکاری شوند. سایت های فلش به دلیل حجم زیاد و غیر قابل تغییر بودن و همچنین به دلیل اینکه گوگل قادر نبود آن ها را شناسایی کند تقریبا از رده خارج شده اند.

مزایای سایت های فلش زیبایی آن ها است. اینگونه سایت ها برای کسانی مناسب است که نمی خواهند در گوگل ظاهر شوند و یا نیازی به تبلیغات ندارند.


سایت‌های مدیریت محتوا cms:

در اینگونه طراحی وب سایت ها و یا طراحی پرتال ها که به آن ها cms گفته می شود. از نوع سایت های دینامیک و یا پرتال ها هستند cms هایی مانندwordpress و یا joomla از این دسته از سایت ها هستند.

راه اندازی اینگونه از سایت ها کمتر از سه روز کاری زمان می برد و برای سایت هایی که دید بلند مدت دارند مناسب نیستند زیرا قابلیت تغییر زیادی را ندارند و از پیش نوشته شده هستند و طراحان سایت ها نمی توانند زیاد در طراحی سایت آن ها دخالت کنند.



[ بازدید : 43 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

طراحی سایت اختصاصی

سه شنبه 3 بهمن 1396
18:44
علی صادقی

در زیر نکاتی آورده شده است که شما برای ایجاد و توسعه یکطراحی وب سایت قوی و موفق بدون شک به آنها نیازمند خواهید بود:سالن عروسی


  • سازگاری با تمامی ابزارهایی که افراد برای جستجو در وب از آنها استفاده می نمایند: در گذشته افراد برای جست و جو در اینترنت از تنها از کامپیوتر های و لپ تاپ ها استفاده می نمودند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی ابزارهای متعددی روی کار آمده اند که افراد از آنها برای مراجعه به وب سایت های مختلف استفاده می نمایند، از جمله این ابزارها می توان تلفن های هوشمند، تبلت ها را نام برد. علاوه بر این خبرهای مربوط به دنیای دیجیتال حاکی از آن است که به زودی ابزارهایی مدرن تری نیز برای جستجو در اینترنت به بازار خواهند آمد. جالب است بدانید که عمده کاربران اینترنت را کسانی تشکیل می دهند که با ابزارهایی بجز کامپیوتر ها در وب سایت ها گردش می کنند از این رو می توان گفت که سازگاری وب سایت ها با سایر دستگاه هایی که افراد برای جستجو در اینترنت استفاده می نمایند نقش عمده ای را در موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت بازی می کند.


  • داشتن محتوای با کیفیت و مرتبط: بسیاری از طراحان وب سایت به اشتباه تصور می کنند که اگر وب سایت خود را مملو از محتواهای مختلف نمایند می توانند به موفقیت دست یابند، حال آنکه این تصور کاملا اشتباه است، وجود یک محتوای با کیفیت و مرتبط در وب سایت شما می تواند از دو جین محتوای کم کیفیت و غیر مرتبط با ارزش تر باشد. وجود محتوای غیر مرتبط متعدد در وب سایت نه تنها نمی تواند برای صاحبان وب سایت سودی داشته باشد بلکه می تواند موجب شود که کاربران گیج و سر در گم شوند و نتوانند مطالبی را که می خواهند بیابند.


طراحی سایت اختصاصی فروشگاهی


  • همه جانبه بودن و قابلیت پشتیبانی از محتواهای چند رسانه ای: منظور از همه جانبه بودن آن است که کاربران بتوانند انواع محتواها اعم از محتواهای متنی، محتواهای تصویری، محتواهای صوتی و محتواهای ویدیویی را در ساخت سایت شما بیابند و بتوانند این محتواها را به سادگی در تمامی شبکه های اجتماعی مختلف مثل، فیس بوک، تلگرام و توییتر اشتراک گذاری نمایند.


  • طراحی لوگو و بنرهای اختصاصی: در طراحی سایت خود حتما باید به فکر یک طراحی لوگوی حرفه ای باشید و یک گرافیست با تجربه را استخدام نمایید زیرا امروزه رنگبندی سایت و طراحی لوگو و طراحی بنر سایت شما به اندازه خود طراحی سایت شما ارزشمند شده است.


  • سئو فرندلی بودن و کسب رتبه خوب در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر: صرف انرژی و هزینه های متعدد برای یک طراحی وب سایت اختصاصی تنها زمانی می تواند سودمند باشد که وب سایت بتواند در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر نمایش داده شود و یا به عبارتی از لحاظ سئو قوی باشد در غیر این صورت هر چقدر هم که وب سایت طراحی زیبا و جذابی داشته باشد باز هم نخواهد تنوانست که کاربرانی را برای خود جذب نماید.


طراحی سایت اختصاصی شرکتی


  • جذاب بودن برای بازدیدکننده گان و دارای بودن قابلیت جذب کاربران: شما در زمینه هر تجارتی که فعالیت کنید رقبای بسیاری خواهید داشت و وب سایت های متعدد دیگری وجود خواهند داشت که محصولات کاملا مشابه با آنچه را که شما به کاربران عرضه می کنید، ارائه نمایند. اگر شما بخواهید وب سایت شما در ذهن کاربران بماند و کاربران خود را به مشتریان وفاداری برای وب سایت خود تبدیل کنید باید کاری کنید که آنها از تجربه خرید خود در وب سایت شما لذت ببرند و تمایل داشته باشند که مجددا به وب سایت شما مراجعه نمایند، بدین منظور شما باید کاری کنید که سرعت بارگذاری وب سایت شما بالا باشد، طراحی وب سایت شما زیبا و منحصر به فرد باشد، امکان راه یابی در وب سایت شما آسان باشد و کاربران بتوانند به سادگی به هر صفحه ای از وب سایت شما که می خواهند دسترسی داشته باشند بدون آنکه سر در گم شوند و نهایتا شما باید امکان جستجو را در وب سایت خود برای کاربران ایجاد نمایید تا کاربران بتوانند به سرعت آنچه را که می خواهند بیابند و آن را خریداری نمایند. به عبارت کلی وب سایت شما باید تا حد ممکن یوزر فرندلی باشد تا بتوانید رضایت کاربران را در هنگام مراجعه به وب سایت جلب نمایید.


  • استفاده از پلتفرم های قوی برای طراحی وب سایت: بدون شک ورد پرس یکی از بهترین و قوی ترین نرم افزارهایی است که امروزه برای طراحی وب سایت وجود دارد. در ورد پرس قالب های متنوعی وجود دارد که طراح وب سایت می تواند بنا به سلیقه و ویژگی های مورد نظر خود یکی از آنها را برای کار خود استفاده نماید. ورد پرس علاوه بر این ویژگی ها و خصوصیات بسیار سودمند دیگری دارد که به کاربر امکانات بسیار متنوعی را برای طراحی وب سایت ارائه می نماید و از این رو می توان گفت که این نرم افزار بهترین و قوی ترین پلتفرم طراحی وب سایت است.


  • ارزیابی عملکرد وب سایت و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن: طراح وب سایت هر چقدر هم که در کار خود تبحر داشته باشد باز هم باید پس از ایجاد یک وب سایت عملکرد آن را ارزیابی نماید زیرا قوت یا ضعف یک وب سایت تماما در گرو عملکرد طراح وب سایت نبوده و در بسیاری مواقع داشتن درک درستی از جامعه هدف است که موفقیت و یا عدم موفقیت یک وب سایت را تعیین می نماید. ارزیابی عملکرد وب سایت موجب می شود که نقاط قوت و ضعف وب سایت را شناسایی نموده و بتواند برای جبران سازی آنها برنامه هایی بچیند. امروزه ابزارهای متعددی برای این کار وجود دارد که از جمله بهترین و محبوبت ترین های آنها می توان به گوگل آنالتیکز اشاره نمود



[ بازدید : 33 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

5 اشتباه رایج در هنگام ایجاد یک وب سایت ریسپانسیو

يکشنبه 17 دی 1396
23:53
علی صادقی

غیر فعال سازی امکان زووم در سایتی مثل سایت تالار عروسی

آیا شما هم جزو آن دسته از طراحان وب سایت هستید که در طراحی های ریسپانسیو خود از “User-scalable=no”>” استفاده می نمایند، بدون آنکه به دلیل آن فکر کنند؟ اگر این چنین است باید به شما بگویم که در حال انجام یک اشتباه بزرگ هستید. شما با عدم ایجاد امکان زووم کردن در صفحه وب سایت خود برای کاربران به آنها این حس را القا می کنید که کنترل امور را تماما از دست آنها خارج نموده اید و برای خواسته های آنها ارزشی قائل نمی باشید.

درک نادرست رفتار کاربران

صاحبان وب سایت ها، معمولا آنقدر گرفتار کارهای مربوط به ساخت سایت ریسپانسیو می شوند که فراموش می کنند رفتار مشتریان خود را در برابر این طراحی وب سایت ریسپانسیو آنالیز کنند. پس از انجام هر طراحی ریسپانسیوی باید برای بررسی عملکرد آن آنالیزهایی بر روی افرادی که با آن سروکار دارند انجام شود. برای مثال صاحبان وب سایت ها باید پس از ایجاد طراحی ریسپانسیو برای وب سایت خود، CR وب سایت خود برای کاربران تلفن های همراه را به صورت مجزا از کاربران کامپیوترهای خانگی مورد بررسی قرار دهند. در واقع باید بسیاری دیگر از پارامترها که نشان دهنده میزان تعامل کاربران تلفن ها همراه با وب سایت ریسپانسیو است، به صورت مجزا بررسی گردد تا اطمینان حاصل شود که کاربران و خریداران از طراحی ریسپانسیو وب سایت شما رضایت کافی دارند.

استفاده از یک برنامه ثابت در ساخت سایت های متعدد

کمپین های بسیاری وجود دارند که شروع به ایجاد برنامه های نرم افزاری All-in-one برای طراحی های ریسپانسیو نموده اند. اما مشکل استفاده از چنین برنامه هایی آن است که ممکن است یک برنامه واحد برای تمامی طراحی ها مناسب نباشد زیرا پلتفرم های تلفن های همراه به توجه و دقت بیشتری نیاز دارند. برای مثال طراحان وب سایت برای کار با ios معمولا از Cocoa و Xcode استفاده می کنند اما این بدان معنی نیست که می توان از این برنامه ها برای تمامی پلتفرم ها استفاده نمود.

عدم توجه به مساله مسیریابی کاربران در وب سایت

اگر شما در وب سایت خود منویی دارید که بیش از 3 گزینه در آن وجود دارد، بهتر است به جای آنکه تمام گزینه ها را در صفحه بچینید، منو را به صورت Drop Down (منوهای بازشوند رو به پایین) طراحی کنید که هم فضای کمتری اشغال کند و هم مطمئن شوید که کاربران تمامی گزینه های موجود را در صفحه تلفن همراه خود به خوبی می بینند. علاوه بر این شما باید به خاطر داشته باشید که در طراحی ریسپانسیو،طراحی وب سایت مبتنی بر تلفن همراه را با استفاده از یک صفحه آرایی (Layout) مبتنی بر آیکون یا Icon- Based ایجاد نمایید.

تست نکردن

تست کردن عملکرد یک وب سایت پیش از انتشار آن، کاری است که حتما و حتما باید انجام شود اما برخی از طراحان وب سایت ها و برنامه نویسانی که بر روی ریسپانسیو سازی یک وب سایت کار می کنند، پس از اتمام کار خود با وب سایت فراموش می کنند که آزمون های لازم را برای اطمینان از عملکرد صحیح وب سایت انجام دهند. حداقل تست هایی که باید پیش از انتشار سایت انجام شوند، بررسی عملکرد آن در مرورگرهای مختلف و دستگاه های تلفن همراه مختلف می باشد.



[ بازدید : 39 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

مواردی از طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذار

دوشنبه 4 دی 1396
0:54
علی صادقی

تاثیر گذار بودن یک طراحی وب سایت تالار پذیرایی و یا فروشگاه اینترنتی را باید از دید مشتری دید نه از نگاه یک طراح سایت، در این مورد دیدگاه های متفاوتی وجود دارد که یک طراحی سایت شرکتی تا چه اندازه خوب به نظر خواهد رسید.

در زیر به چند مورد از این موارد اشاره خواهیم کرد.


1.هدف گذاری در مورد ساخت سایت

یک طراحی وب سایت خوب همیشه نیازهای کاربران را باید فراهم نماید. کاربران سایت شما به دنبال چه چیزی هستند؟ آیا به دنبال اطلاعات، سرگرمی و یا یک چیز جذاب دیگر هستند. یا در رابطه با یک تجارت به دنبال اطلاعات هستند و یا قصد همکاری دارند؟ هدف را مشخص کنید و بهترین ها را در اختیار کاربران سایت قرار دهید.


2.ارتباطات

مردم بر روی وب به دنبال بدست آوردن اطلاعات به سریعترین شکل ممکن هستند. پس این بسیار مهم است که با آن ها بتوانید سریع ارتباط برقرار کنید. و خواندن اطلاعات و بدست آوردن آنرا برای آن ها سریع کنید. اطلاعات شما باید دارای سرفصل و بسیار مرتب و ساده باشند


3.طرح نوشته ها

به ظور کلی فونت های سنس و یا یکان برای خواندن بسیار مناسب هستند. دقت کنید سایز فونت های شما ریز و یا درت نباشند.


4.رنگ بندی

رنگ بندی سایت بسیار مهم است و از ابتدای طراحی وب سایت به این مسئله دقت زیادی می شد. باید رنگ پس زمینه سایت را به گونه ای انتخاب کنید که باعث خستگی چشمان کاربران سایت شما نشود.همچنین فاصله ها و راهنمایی برای مسیر یابی در سایت را نیز به دقت فراهم کنید و در جای مناسب قرار دهید.


5.تصاویر

یک تصویر می تواند هزاران حرف برای گفتن داشته باشد. و انتخاب یک تصویر مناسب برای سایت تان می تواند به ارتباط بر قرار کردن کاربران سایت با شما و به برند سازی سایت شما کمک زیادی کند.


6. مسیردهی

مسیردهی مناسب به صفحات سایت یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی سایت فروشگاهی ست. یکی از این ابزارها ایجاد مسیرهای تو در تو برای بهتر پیدا کردن صفحه ای است که کاربران در آن صفحه قرار دارند.


7. لایه های مرتب

ایجاد مطالبی که به صورت رندم درون سایت شما می آیند و یا سایت هایی که خیلی شلوغ هستند می تواند باعث گیجی کاربران سایت شوند. باید اطلاعات سایتتان را به صورت تمیز و به صورت طبقه بندی شده درون سکشن های سایت قرار دهید.


8. سرعت بارگذاری

تمام کاربران از سایت هایی که دیر بارگذاری می شوند بدشان می آید. می توانید کدهای جاوا اسکریپت و یا css سایت تان را فشرده سازی نمایید.



[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

تفاوت طراحی سایت اختصاصی و استفاده از قالب آماده و سایت سازها

چهارشنبه 22 آذر 1396
23:46
علی صادقی

امروزه اکثر طراحی وب سایت ها به دوروش انجام می شود. یک روش استفاده از طراحی وب سایت اختصاصی باغ عروسی و برنامه نوسی از صفر برای کاربران است و روش دیگر ساخت سایت استفاده از سایت سازها و قالب های آماده است. که مشهور ترین سایت سازها جوملا و وردپرس و مشهورترین فریم ورک ها برای طراحی سایت اختصاصی لاراول و فالکون می باشند.

طراحی سایت اختصاصی

در این روش ابتدا کارفرما rfp مورد نظر خودش را به طراح ارائه می نماید و سپس طراحی و گرافیست با توجه به نیازهای کارفرما سایت مورد را طراحی می نمایند.

در این روش قالب های سایت بسیار زیبا تر در آمده و دقیقا مطابق با میل کارفرما است. تغییرات در این نوع طراحی محدودیتی ندارد و کارفرما به هر میزان می تواند از طراح بخواهد که قالب سایت خودش را ویرایش نماید.

معمولا سایت هایی که به دنبال برند شدن هستند و یا نیاز به قالب های زیبا و بدون ایراد دارند از این نوع روش در طراحی های خود استفاده می نمایند. مانند سایت هایی نظیر دیجی کالا و یا سایت دیوار و یا تمامی سایت هایی که دارای شهرت هستند و خودشان دارای برنامه نویس می باشند.

از جهت دیگر در این نوع از طراحی سایت ها پنل مدیریت که شرکت طراحی سایت برای کارفرما طراحی می نماید تا به وسیله آن محتوای و تصاویر و ویدئو های خودش را بروزرسانی نماید ساده و با توجه به نیازهای سایت طرحی می شود که عموما بدون استفاده از دانش خاصی می توان محتوای سایت را تغییر داد بدان جهت که منوهایی که برای تغییر محتوای سایت هستند ساده سازی شده اند و دقیقا نام همان مکان مورد نظر در سایت است.

از جهت دیگر طراحی سایت های اختصاصی دارای حجم کدهای کمتری نیز هستند زیرا کدهای از پیش نوشته شده برای سایت بسیار کمتر است و کدهای برنامه نویسی شده برای سایت مطابق با نیازهای سایت کارفرما است. این در صورتی است که سایت سازها دارای انبوهی از کدهای از پیش نوشته شده هستند.


استفاده از قالب های آماده و سایت سازها

در این روش کارفرما در ابتدا می بایست یکی از قالب های آماده در آرشیو وردپرس و یا جوملا را انتخاب نماید و سپس طراح سایت آن قالب را روی سایت ساز جوملا و یا ورد پرس پیاده سازی می نماید.

در این روش نمی توان تغییرات زیادی بر روی قالب و پنل مدیریتی انجام داد. زیرا هسته این قالب ها و سایت سازها قبلا برنامه نویسی شده اند و نیاز به دانش بالایی برای درک آن می باشد . از جهت دیگر کسانی که تا این حد از دانش برنامه نویسی رسیده باشند که بتوانند هسته وردپرس را ویرایش نمایند قطعا می توانند برای کارفرمایان خود طراحی سایت اختصاصی انجام دهند دیگر نیازی به استفاده از ورد پرس و جوملا و... نخواهند داشت.

در این مدل از طراحی سایت با توجه به آماده بودن قالب و ماژول های استفاده شده هزینه آن کم و جزو طراحی سایت ارزان حساب می شود منتها قابلیت ارتقای سایت در آینده را نخواهند داشت.




[ بازدید : 42 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

طراحی وب سایت شرکتی

چهارشنبه 8 آذر 1396
20:46
علی صادقی

امروزه دیگر طراحی سایت باغ تالار یک گزینه نیست، بلکه در تجارت ها و رقابت های سنگین امروزی یک امر واجب به حساب می آید. امروزه مشغول هر فعالیتی هستید، باید آنرا با طراحی وب سایت یا فناوری اطلاعات ادغام کنید. این یک ضرورت به حساب می آید. امروزه مساله اصلی زمان به حساب می آید بر اساس گفته های بیل گیتس: "انسان ها مرحله کیفیت را رد کرده اند و وارد مهم ترین مقوله یعنی زمان شده اند". اگر می خواهید از رقبای خودتان پیشی بگیرید همین حالا باید اقدام به طراحی سایت شرکتی نمایید. زیرا اگر وب سایت های رقبای شما از نظر رتبه بندی الکسا از نظر طول مدت زمان راه اندازی سایت، پیشی بگیرند. دیگر برای گرفتن آن ها کمی دیر شده است و چند برابر تلاش الان را باید نمایید.

پس از طراحی وب سایت شرکتی حالا نیاز به جذب مشتری دارید، اینکار نیاز به برنامه ریزی دقیق و کمی تلاش و پشتکار دارد. نمی توان یک شبه به نتایج خوب در گوگل رسید، این عمل کمی زمان بر است.

به عمل مشتری گیری یا کاربر گیری برای طراحی وب سایت حرفه ای نیاز به سئو و یا بهینه سازی سایت دارید. (رجوع شود به مقاله بهینه سازی سایتدر سال 2016) .بهینه سازی به معنی ساخت سایت بهینه شده است که گوگل آن را به راحتی شناسایی کند و با کلمات کلیدی خاص در صفحه اول خودش سایت را نمایش دهد. امروزه موتورهای جستجوی بینگ و گوگل هستند که موفقیت و یا شکست یک شرکت را رقم می زنند.

استانداردهای طراحی سایت شرکتی

یک وب سایت بهینه ابتدا نیاز به یک گرافیک خوب دارد. به این معنی که باید وب سایت دارای قالب زیبا و ریسپانسیو باشد(رجوع شود به طراحی سایت ریسپانسیو). زیرا گوگل برای سایت های ریسپانسیو ارزش و امتیاز بیشتری را قائل است. قدم بعدی یافتن کلمات کلیدی مفید نسبت به تجارت شما است. ابتدا با آنالیز تجارت شما کلمات کلیدی مناسب برای تجارت شما را بدست خواهد آورد. سپس با استانداد سازی و کار بر روی کلمات کلیدی شما می توانید به صفحه اول گوگل دست پیدا نمایید. که این کار برای برند سازی یک شرکت یک نیاز به حساب می آید.

قالب سایت های شرکتی

طراحی قالب سایت های شرکتی باید به نوعی باشد. که کاربران سایت را جذب نماید. و به آن ها احساس اعتماد را انتقال دهد. و کاربران در ثانیه های اولیه ورود به سایت احساس کنند که سایت همان هدفی را دارد که آن ها به دنبال آن هستند.

کلمات کلیدی در طراحی سایت شرکتی

گوگل طراحی وب سایت هایی را در صفحه اول نمایش می دهد که به اندازه کافی مطلب یا محتوا بر روی سایت آن ها قرار گرفته باشد. پس در قدم اول سایت هایی را که محتوای بیشتری دارند در اولویت خودش قرار می دهد.

سپس باید اینرا بدانید که گوگل مطالب کپی شده را به راحتی تشخیص می دهد. و مدت زیادی را بر روی این مدل کپی کردن ها صرف کرده است.پس برای مقاله گذاری درون طراحی سایت نباید آن ها را کپی نمایید. باید مقاله هایی را که درون سایت خودتان قرار می دهید یکتا باشند. یعنی یا آن ها را ترجمه کرده و یا به درستی آن ها را بازنویسی نمایید.

حال طراحی سایت شرکتی چگونه باید باشد و چه امکاناتی را به دراختیار کاربرانش قرار می دهد:

  • نوع قالب انتخابی باید با نوع تجارت و کسب و کار شما هماهنگ باشد. همچنین باید احساسات کاربران را تحت تاثیر قرار دهد و به آن ها احساس اعتماد را انتقال نماید.
  • یک قسمتی از وب سایت باید دارای آخرین مقالات یا مقالات به روز باشد تاگوگل کلمات کلیدی شما را از این قسمت ها به دست آورد.
  • نمادها و مجوزهایی را که گرفته اید مانند e-namad باید در جلوی چشم کاربران سایت قرار بگیرد.
  • قسمت تماس با ما و درباره ما باید در سایت تعبیه شود تا کاربران به آدرس و اطاعات سایت شما درسترسی داشته باشد.

یکسری از فعالیت ها را نیز باید برای رقابت انجام دهید تا از رقبای خودتان پیشی بگیرید. برای موفقیت تقریبا این نکات ضروری هستند و شما نیاز به انجام این ها دارید.

  • باید برای بهتر دیده شدن در سایر وب سایت ها تبلیغات خودتان را قرار دهید.
  • همچنین نیاز دارید تا بک لینک بسازید(یعنی باید لینک سایت شما روی سایر سایت ها ی معتبر از دیدگاه گوگل قرار بگیرد تا گوگل فکر کند که سایت شما نیز دارای اعتبار است) .
  • در ابتدای کار که بازدید کننده ندارید از تبلیغات کلیکی گوگل استفاده نمایید تا راحتتر دیده شوید.

ساخت سایت شرکتی در بین سایر سایت ها مقرون به صرفه تر است. در اینگونه از سایت های می توانید کالاهای خودتان را به فروش برسانید. و یا می توانید بر روی هرمدل وب سایتی تبلیغاتی خودتان را قرار دهید زیرا سایت های شرکتی سایت هایی هستند که در همه مدل قالب گنجانیده می شوند. همچنین می توانید تبلیغات بنری در سایت خودتان قرار دهید تا از این راه نیز کسب در آمد نمایید.



[ بازدید : 41 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]

ساخت سایت

سه شنبه 23 آبان 1396
19:22
علی صادقی


راه حل های طراحی سایت و ساخت سایت سالن عروسی

شما قادر هستید انواع مختلفی از ساخت سایت ها را ایجاد نمایید. بخش های مختلفی بین ساخت سایت هایی که می توانید بسازید وجود خواهد داشت. از ایجاد تجارت های بزرگ تا عضویت کاربران وارد شونده به سایت و ... امکان دارد در وب شما وجود داشته باشد. پس برای طراحی سایت خود به بهترین روش هایی که فکر می کنید رو بیاورید و ایجاد وب سایت ها را به اهداف خودتان گره بزنید تا به هدف خودتان برسید.

به طور مثال اگر شما تمایل دارید یک ساخت سایت ساده را داشته باشید، می توانید از قالب‌های آماده در پلت فرم ها استفاده نماید. پس در این شیوه دیگر نیازی به کد نویسی ندارید. همچنین برای اینگونه سایت ها می توانید تم (همان قالب) را برای ساخت سایتخود شخصی سازی نمایید.

برای ایجاد سایت‌ هایی که ساخت ساده و ابتدایی دارند از برچسب های و استایل های Html,Css,Javascript استفاده نمایید و آن ها را به ساده ترین روش بکار ببرید. باید بدانید که برای ساخت یک سایت خوب نیازی در واقع به آن ها ندارید. برای طراحی سایت های پویا و یا در اصطلاح دینامیکی و ایجاد قابلیت های مدیریتی و یا دیتابیس باید از یک زبان برنامه نویسی استفاده نمایید.

زبان اسکریپ نویسی action scrtip را برنامه نویسان برای ساخت فلش به کار می برند. با این زبان برنامه نویسی می توان انیمیشن را ضمیمه سایت کرد و به آن حالت نمایشی داد. اما اگر بخواهید فلش ها را به نمایش در بیاورید، باید از یک پلاگین برای مرورگر خود مانندflash player برای مرور گر فایرفاکس و یا کروم استفاده نمایید. این پلاگین که بر روی مرورگر فایرفاکس و کروم و یا اینترنتی اکسپلورر نصب می شود می تواند تصاویر فلش را برای کاربران سایت به نمایش در بیاورد.

اگر تمایل دارید قابلیت های پیشرفته تری را برای ساخت سایت ، خود قرار بدهید. نیاز به یک زبان برنامه نویسی تحت وب مانند php و یا asp و یا python دارید، به این زبان های برنامه نویسی زبان های برنامه نویسی سمت سرور گفته می شود . از بین این ها زبان برنامه نویسی php دارای اهمیت بیشتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی است که در طراحی سایت ها و سایت های پویا و دینامیکی مورد استفاده قرار می گیرد. مثلا ساخت سایت های بسیار معروف دنیا مانند facebook ، google ، yahoo و ... با زبان های برنامه نویسی php برنامه نویسی شده اند، امروزه زبان برنامه نویسی php دارای سرعت، قدرت و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به سایر زبان های برنامه نویسی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی وب سایت و ساخت سایت به ادامه مطلب مراجعه کنید .

ادامه مطلب


[ بازدید : 48 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به ساخت سایت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار ایجاد وبلاگ عکس عاشقانه فال حافظ فال حافظ خرید بک لینک خرید آنتی ویروس دانلود آهنگ جدید دانلود تک آهنگ انجام پروژه متلب انجام پروژه متلب انجام پروژه های دانشجویی مجله اینترنتی دلنا
بستن تبلیغات [X]